Biztos mindenki olvasta a szalagcímeket, hiszen ez az egész országot érinti. Én magam is figyelemmel kísérem, szakmai szempontok miatt is. Rettegjetek, Bankok, üzeni a kormány, na jó, ezt csak viccnek szántam.

Izgatott vagyok, mi tagadás, legalább annyira, mint amikor a végtörlesztés lehetőségéről hallottam először, biztos emlékeztek, rögzített árfolyamon lehetett egy rövid ideig visszafizetni a devizahiteleket 2011 végén és 2012 elején. Az egy kisebb „bumm” volt a piacon.

Végigvettem az új tervezet verzióit, de mivel optimista vagyok, én csak a kedvező hatásokra koncentráltam.

Játsszunk el közösen a gondolattal és tételezzük fel, hogy az eddigi nem túl sikeres mentőcsomagokkal szemben ez hatalmas átütést hoz, és segítséget jelent millióknak. A multiplikatív hatására nem térnék ki, csak és kizárólag arra koncentrálok, hogyan érinti ez az ingatlan piacot.

Tételezzük fel, hogy ismét harmadolják az árfolyam különbözetet, mint a rögzített árfolyamon való törlesztésnél, de míg az alacsony hatékonyságúnak tűnt, ebben az esetben komoly összegeket spórolnak meg a hitelesek. Az adósságuk mindjárt kezelhető méretűre zsugorodik, és az ingatlan árához képest vállalhatóvá válik.

Én remélem, hogy akkor sokan szeretnék eladni a lakásukat, és kisebbe vagy nagyobba költözni, mert az eladás után és a visszafizetett hitel után is marad annyi pénz a zsebükben, amennyivel tovább tudnak lépni.

De szép is lenne, istenem, megnőne a kínálat, ami automatikusan hozná magával a keresletnövekedést. Új lakások kerülnének a piacra, a sok túlárazott eladhatatlan mellé, a vevők szó szerint versenyeznének egy-egy jó árú ingatlanért, és az árak elindulnának felfelé. Először csak az alku lenne egyre kisebb, majd szépen lassan emelkedne az induló ár is.

Ezen felbuzdulva jönnének a külföldi befektetők is, és beindulna az építőipar, ami munkahelyek sokaságát generálná, újabb vevőket zúdítva a piacra.

Itt belelógott a kezem a bilibe és felébredtem.

De azért mégis, ha nem is ekkora mértékben, hátha lesz egy kis javulás.

Forrás: Ingatlanosblog

Szerző: Schneiderné Bereczky Andrea

 

Ha nem csak a hírek érdeklik, nézze meg eladó ingatlan kínálatunkat is. Eladó házak és eladó lakások.

Szerző: Holló Péter  2013.07.25. 12:04 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dhazkomment.blog.hu/api/trackback/id/tr165425841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása